ONLiNE REKLAM

ONLiNE ADS

ONLiNE ADS

Online Reklam Nedir, Nasıl Yapılır?

Online reklam, dijital kanallar üzerinden ürün veya hizmettanıtımının yapılmasına denir. Potansiyel müşterilere ulaşabilmek adına onlinereklam yönetimi oldukça fazla önem taşımaktadır. Günümüzde reklam mecralarıarasında en çok tercih edilen mecralarda biri haline dönüşen internetreklamcılığının reklamveren için bir sürü avantajı bulunmaktadır. İnternetreklamcılığının avantajlarını örneklemek gerekirse, internet reklamcılığımesela sizi hedef kitlenizi seçerken yaş, cinsiyet, ilgi alanı gibi kırılımlarıseçebilme imkanı sunar. İnternet reklamcılığı sizin müşterilerinizitanıyabilmenize ve onlara özel kişiselleştirilmiş reklamlar hazırlayabilmenizeolanak sağlar. Bu liste daha fazla uzar da gider. Yani en net ifadeyle internetreklamcılığı sizin için oldukça bir gelir kaynağıdır.

 

Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?

Web siteniz veya mobil uygulamanız için tanımladığınız makrove mikro hedeflerin gerçekleştirilme oranını artırabilmek için yapılan çalışmalaradönüşüm optimizasyonu denir. Dönüşüm optimizasyonu için belirlenen hedefler herweb sitesi için farklılık göstermektedir. Ama en temel manada dönüşümoptimizasyonu siteye giren ziyaretçileri müşteriye, üyeye veya kullanıcıyadönüştürme amaçlı yapılır.

 

Online Reklam Yönetimi Neden Gereklidir?

Dijitalleşen dünya içerisinde basılı mecralarda yapılaniletişim çalışmalarının dönüşüm oranları oldukça düşüktür. Basılı mecrayaharcanan bütçe kadar AdWords’e, Facebook Ads’e reklam verilse aradaki farkıkolaylıkla anlayabilirsiniz. Online reklam yönetimi yaptığınız taktirde sadecebilinirlik değil aynı zaman da satış yani ciro elde etme şansınız da oldukçayükselir. Unutmamalısınız ki Google gibi bir arama motorunu günde 1 milyardanfazla insan kullanmaktadır. Firma olarak burada boy göstermeniz hedefkitlenizin karşısına çıkmanız işletmenizi, cironuzu, karınızı oldukça fazla birşekilde etkileyecektir.

 

Çevrimiçi Reklamlar İle Daha Fazla Dönüşüm Nasıl EldeEdilir?

En iyi reklam stratejilerini uygulamak, e-ticaretişletmenizin kaynaklarını daha etkin ve etkili bir şekilde kullanmanızayardımcı olur. Trafiğinizi ve orantılı olarak dönüşümlerinizi de artırır.

E-ticaret sitenizin satışlarını artırmak istiyorsanız bugörevin sorumluluğu ve zorlu süreçleri sizi bunaltmış olabilir. Tabi ki böylehissediyor olmanız çok normal. Sonuçta; yanlış kararlar alırsanız, kendinizeyararlar yerine ekstra maliyetler çıkartarak zarar ödeyebilir ve piyasaüzerinde olan rekabetinizi kaybedebilirsiniz. Ancak; doğru ve kanıtlanmışstratejileri uygularsanız, e-ticaret girişiminiz için daha fazla çevrimiçibaşarının tadını çıkarabilir, rakiplerinize karşı üstünlük sağlayabilirsiniz.Mevcut kaynaklarınızı israf etmeyi durdurmak ve pazarda daha fazla yerkazanmaya başlamak için aşağıdaki taktikleri kullanın.

 

Dikkat çek

Dünyanın en güzel ürünlerine sahipsiniz, ancak bundan kimsehaberdar değil. Böyle bir konsepte sahipseniz çevrimiçi alanda daha fazlasatmanın ilk adımı daha fazla dikkat çekmektir.

Ancak, çok fazla insanın dikkatlerinin nasıl çekileceğikonusunda her zaman yanlış algılar vardır. Basit bir web sitesioluşturabileceklerini, ürün veya hizmetlerini listeleyebileceklerini ve hedefkitlelerinin onları sihirli bir şekilde bulacağını düşünüyorlar. Bu doğrudeğil. Müşterilerinizin her an dikkatlerini çekmek isteyen, odaklarına temasetmeye çalışan milyonlarca farklı web sitesi, e-ticaret pazarı, uygulama veişletme var.

Bu kalabalık pazarın arasından sıyrılmak ve dikkat çekmekiçin reklamlarınızda benzersiz olmanız gerekir. Örneğin, ürünün ana faydalarınıdoğrudan başlığa sunan bir Facebook reklamı yayınlayabilir ve ardındangörüntüleyenleri tıklamalar ile e-ticaret sitenize teşvik edebilirsiniz. Dikkatetmeniz gereken durum içeriklerinizi hazırlarken haber sitesi formatındadidaktik bir içerik yaklaşımı ile değil uluslararası sitelerin başarılarınıartırdıkları, kanıtlı kılavuzlarda bahsedildiği gibi kitlenizin hayatlarınadokunan, hayatlarına olan etki ve katkılardan, yararlardan bahseden doğal veözgün içerikler düzenlemeye özen göstermelisiniz. Örneğin; “Sigortanızda% 50tasarruf edin! Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.”

 

İlgi alanı oluştur

Çevrimiçi alanda dikkat çekmeye başladınız, e-ticaretsiteniz artık dikkat çekiyor. Ancak bir sorununuz var ki kitleniz oradadurmuyor. Kitlenizin hayal gücüne dokunup onları orada tutmaya devametmelisiniz. Bu süreçte kitlenizin İlgisini tutunduran bir yer halinegelmelisiniz.

Potansiyel müşterilerinizi, reklam hedeflemeleriniz ileistenen eylemi gerçekleştirdikten sonra (e-ticaret sitenize tıklamak, kaydolmakveya video izlemek gibi), onları açılış, ürün veya teklif sayfanızayönlendirmek ve onlardan tam anlamı ile bir dönüşüm almak istersiniz. Bunoktada ulaşılan yer yani web siteniz kesinlikle reklamlarınızın mesajlarınızile bütünleştiğini belirleyen alakalı bilgiler ile eşleşmelidir. Güven kazanmakiçin ikinci bir şansınız olmayacak!

Reklamlarınızın bölümlerine ve içeriklerine eklediğiniz herşeyde sizin veya işinizin yararına hisler değil kitlenizin ihtiyaçları,istekleri ve korkularına odaklı yaklaşımlar oluşturmanızın gerektiğiniunutmayın.

 

Arzu oluşturun

Artık ürününüzün kitleniz ile alakalı olduğunu yeterincegöstermiş oldunuz. O zaman arzu oluşturma zamanıdır diyebiliriz. Önceki bölümdeişiniz teklifinizin kitlenizin sorununu çözebileceğini göstermekti ama şimdi sağladığınızhizmetin algıda değerini artırmak ve satın alma hedefleriniz üzerine etkileyicibir arzu geliştirmelisiniz. Bunu yapamazsanız dönüşümleriniz bu nokta da terkişlemi görür.

Eğer kurabiye hamuru satıyorsanız, şunları söylemeyin:“Alacağınız en iyi kurabiye hamuru!” Bunun yerine, şöyle söyleyebilirsiniz:“Sevdiklerinizi mis gibi şahane kurabiyelerle karşılayın”. Bu teknik, okuyucuyureklamınızla daha ilgili hale getirir. Arzu eklemeyi ihmal ederseniz daha azdönüşüm elde edersiniz.

 

Eylem isteyin

Önceki üç adım gerekliydi. Her zaman dikkatlerini çekmeli,ilgilerini çekmeli ve arzu seviyelerini yükseltmelisiniz. Ancak, bir sonrakiadım olmadan başarılı bir reklam tamamlanmaz. Bu noktada ziyaretçilerinizden belirlibir işlem yapmalarını istemeniz gerekir.

Bu önemli adımda, ne yapacağınızı ve nasıl yapılacağınızıtam olarak bilip ifade etmelisiniz aksi durumda potansiyel alıcılarıkaybedebilirsiniz. Alıcıları kaybetmekten kaçının. Örnek: “Şimdi sipariş vermekiçin aşağıdaki formu doldurunuz ve ardından siparişi tıklayınız.”. Ulaşım ileilgili en kısa süreyi hedefleyerek tatmin duygusunu kesinleştirin.

Basit görünebilir, ancak çok fazla işletme bunu önemsemiyorve bu yüzden satışları yüksek oranda kaçırıyor.

 

Ölçek

Önceki dört adım satış hunisini temsil ediyor şuan iseaşamalarınızın test edilmesi gerekiyor. Daha fazla dönüşüm istiyorsanız sık sıktest etmelisiniz. Reklamınızın iki farklı sürümünü A / B testi olarak bir işlemdeçalıştırmanız gerekiyor.

Müşterilerinizi, reklam stratejileriniz ile tutarlı birşekilde artırmak ve dönüşümleri hızlandırmak için A / B testinden mutlakayararlanmalısınız. Hangi reklamın daha iyi dönüşüm sağladığını belirlemenizgerekir.

 

Takip et

Satışlarınızı arttırmanın en kolay yolu daha önce ürününüzüsatın almış olan müşterilerinize tekrardan dönüşüm hedeflemektir. Bir telefon,e-posta veya reklam takip sırası uygularsanız, tüketicinin sürekli olarak siziunutmamasını sağlar sürekli olarak fikirlerinde olabilirsiniz. Böylece tekrarsatın alma zamanları geldiğinde sizi hatırlamaları çok daha mümkün olur.

Takip etmenin bir diğer faydası, hizmetinizin mevcutkullanıcıları ile harika iletişimler oluşturabilmenizdir. Bu süreç ayrıcateklifinizin zayıf yönlerini ve güçlü yanlarını keşfetmenizi sağlar böylecebunları geliştirebilirsiniz. Günümüzün hızlı hareket eden dünyasında, hızlı birşekilde piyasada kalmak için bu süreçlere adapte olmanız gerekiyor. Bu kulağabasit gelebilir, ancak bunu yürütmek için bir disipline ihtiyacınız var.Bunlar, güçlü bir çevrimiçi reklam kampanyası için gereken adımlar: dikkat,ilgi, istek, eylem, test, takip. Bu formülün daha fazla dönüşüm ve satış eldeettiği kanıtlandı. E-ticaret paketinizi doğru seçmek en önemli adım. Yukarıdasizin için ortaya konan taktikleri kullanın ve işletmenizde daha fazla başarıelde etmeye başlayın.