SEM

SEM Nedir?

SEM Nedir?

SEM Nedir?

SEM yani Search Engine Marketing Türkçe karşılığı aramamotoru pazarlaması olarak çevrilen, internet üzerinden para verilerek reklamçıkmasıdır. En popüler SEM aracı ise Google Ads’dir.

 

 SEM Nasıl Kullanılır?

SEM arama motorlarının reklam verme panelleri üzerindenister dijital pazarlama ajansları tarafından, ister şahıslar tarafındankullanılabilen reklam verme panelleridir.

 

SEM arama motorlarının reklam verme panelleri üzerindenmüşteriye ulaşmanın birçok yolu bulunmaktadır. Bunlar anahtar kelimeler, hedefkitleler, ilgi alanları, web site hedefleme ve ReMarketing (yeniden pazarlama)gibi satıcının hedef kitle analizinden sonra stratejisine göre planlanır.

 

 SEM Neden Önemlidir?

SEM anlık olarak hizmet veya ürün almak isteyen kişilerinarama yapması sonucunda direkt olarak kişilerin karşısına çıkma imkanı sağlar.Firma sahiplerinin daha da ulaşılabilir olmasını sağlar. SEM hem satıcı hem dealıcı tarafından çok önemlidir çünkü satıcı tarafından alıcıya ulaşmanın enbasit ve en kolay yoludur. Alıcı tarafında ise almak istediği hizmet veya ürüneulaşabilmesinin en kısa yoludur.

 

 SEM Stratejisi NasılKurgulanır?

SEM stratejisi firmaların talep ettiği anahtar kelimelerinürün veya hizmetin reklam bütçesine bağlı olarak, öncelik sırasına göre gruplandırılır.Arayan kişilerin karşısına en doğru şekilde çıkması için kurgular oluşturulur.

 

 SEM’e Ne KadarYatırım Yapmalıyım?

SEM firmaların anahtar kelimelerinin oluşturduğu günlük veaylık hacimlerinin toplamı kadar bir bütçe planlaması önerilir. AncakFirmaların insiyatifinde olarak önerilen bütçe planlamasının altında veyaüstünde harcama yapabilirler.

 

 SEM Ne Demektir veSEO İle İlişkisi Nedir?

SEO web sitesini optimize etme eylemidir. Web sitenizioptimize ederek organik aranma sonuçlarında daha yukarıda çıkması içinyapılması gerekendir. SEM ise tıklama başı maliyeti ile anlık olarakreklamınızın sayfanın en üst kısmında çıkmasını sağlar.

 

 Hangi KelimelereReklam Vermeliyim?

SEM hizmetinden faydalanmak isteyen firmaların ana hizmetkalemleri veya ana ürün kalemlerinin aranma şekillerinin içinde bulunduğukelime ve kelime gruplarının belirlenerek reklam çıkılması önerilmektedir.Strateji doğrultusunda yan kelimeler ile de firma kelimeleridesteklenebilmektedir.

 

Aynı zamanda firmanın kendi ismine de reklam çıkılmasıhedeflenmesi gereken reklam ve reklam gruplarından bir tanesidir.

 

 SEM Şirketim İçin Uygun Mudur?

Ürün satışı yapmak isteyen, hizmet vermek isteyen, MarkaBilinirliği (PR) veya belirli bir müşteri kitlesine ulaşmak isteyen herkes içinSEM uygun pazarlama yöntemidir.

 

 SEM Başarısını NasılÖlçümlerim?

SEM reklamlarına başladığımız dönemden itibaren firmalarınhedefleri doğrultusunda web sitesi trafik artışı, ürün satışı veya dönüşümhedefleri Google Analytics, Yandex Metrica veya firmaların sahip olduğu ölçümmetrikleri ile ölçülmekte ve takip edilebilmektedir.

 

 SEM İşime NasılYardımcı Olur?

SEM internette görünür ve ulaşılabilinir olmanızı sağlar.Ücretini ödeyerek arama motorlarında en üst kısımlarda web sitelerinde banneralanlarında ve videoların içinde markanızın reklamlarını göstererek satışyapmanıza veya dönüşüm almanıza yardımcı olur.

 

 Google’a ReklamVermek Pahalı mı?

Google’a reklam vermenin maliyetleri sektörel olarak değişimgöstermektedir. Burada ki maliyetler iki şekilde çıkmaktadır. Birincisi aramaağı reklamları için TBM’dir (tıklama başı maliyetleri). TBM’de her anahtarkelimenin farklı bir ücreti vardır. İkincisi Video veya GDN reklamları için GBM(görüntüleme başı maliyetleri) olarak değişkenlik gösterilir.

 

 Google Dışında AramaMotorlarına Reklam Verilir Mi?

Arama motorlarının içinde Türkiye’de ve dünya da en çokkullanım oranına sahip arama motoru Google’dır. Türkiye’deki kullanım oranı%85’dir. Bu orandan dolayı Google dışında bir arama motoruna reklam vermekfirmaya ekstra bir külfet sağlayabilir. Reklam vermek istediği Ülke Rusyaolması durumunda Yandex de düşünülebilinir.