iŞ GELİŞTiRME / GROWTH HACKiNG

iŞ GELiŞTiRME / GROWTH HACKiNG

iŞ GELiŞTiRME / GROWTH HACKiNG

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking, planlanmış bir büyüme stratejisinin geliştirilmesive kullanıcıya bir iş modeli getirmeyi planlamasıdır. Bu kavramın birkaç yıllıkbir geçmişi olmasına rağmen, yıllar önce birçok şirket “Büyüme Stratejisi” adıaltında projeler geliştirmiştir.

 

Growth Hacking, büyüme bölümüne ilk baktığımızda iki bölüme ayrılır.Büyüme ile anlamamız gereken, internet trafiği ve sosyal medyadaki takipçilerinsayısı gibi gerçek büyüme ölçütlerinden bağımsız ve bağımsız olamaz. GrowthHacking, Hacking kavramının ikinci kısmı düşündüğünüzden çok farklı. Özgürkaynakları hacklemekle ilgilenmiyoruz, ancak tanımlanan sorunlara en etkili veyenilikçi çözümleri üretmek için standart yöntemler yerine farklı yöntemlerkullanıyoruz.

 

Growth Hacker Kimdir?

Growth Hacking'leri ile uğraşan kişilere “Growth Hacker'larıdenir. Dijital pazarlama uzmanı olarak, Büyüme Hackerları SEO'da, analitik araçlarınve analitiklerin kullanımında, kullanıcı testlerinde ve sosyal medya planlarındave viral içerikte özel becerilere sahiptir. Büyüme Hacker'lar aslında çevrimiçipazarlamayla ilgileniyor, ancak çevrimiçi pazarlamacılardan farkı, her türlükonuyu çevrimiçi olarak analiz etmeleri, test etmeleri ve sunmaları. SEO,Google Analytics ve diğer analitik araçlar, içerik pazarlaması,  A / B testi, viral pazarlama ve sosyal medyapazarlaması Growth Hacking'te en çok kullanılan kavramlardır.

Growth Hacking, çevrimiçi pazarlamaya kıyasla daha fazla internetgirişimi ile bağlantılıdır, çünkü daha düşük bütçelere ihtiyaç duyar. BüyümeHacking; Linkendin, Twitter, Facebook büyük şirketler tarafından kullanılıyor.

İnternet gelişiminde bütçe ve sermaye tüketiminin sınırlandırılması,Growht Hacking konsepti ile daha düşük bütçelerle büyüme planlamasına olanakvermektedir. Sadece bugün kullandığımız sosyal medya ve veri depolama sitelerideğil küçük ölçekli sosyal medya projeleri ve şirketleri bu stratejiyi aktifolarak kullanıyor.

 

Growth Hacking Nasıl Çalışır?

1- Veri Analizi

Büyüme ile ilgili sorunları bulmak için, hem pazarlama çabalarınızıhem de web sitenizdeki uygulamadaki kullanıcıların davranışlarını hassasşekilde ayarlamanız gerekir. Büyüme korsanlarının, dünya çapında popüler olanGoogle Analytics, Hotjar, Mixpanel ve Kissmetrics gibi araçlara hakim olmalarıgerekir.

İlk adımda, bu analizler teknik kurumlar tarafından yapılmalıdır.İkinci aşamada, bu araçlardan gelen veriler okunmalı ve yorumlanmalıdır.Verilerin yorumlanmasında hem istatistiksel veriler incelenmeli hem dekullanıcı anketi ve anket gibi istatistiksel olmayan yazılı ve sözlü verilerincelenmelidir.

2- Teknik Bilgiler

Büyüme süreci, fikirlerin hızlı bir şekilde denenmesi ve başarısızolan fikirlerin analizi, öğrenilmesini sağlayan ve başarılı olanlardan dahaayrıntılı olarak uygulayarak devam eder. Büyüme Hacker'larının bu dönemdegerçekleştirilecek büyüme çalışmaları hakkında yüksek düzeyde teknik bilgiyesahip olmaları beklenmektedir.

3- Yaratıcı Düşünme

Başarılı Büyüme Hackerları, insanların getirdiği çözümler dışındakisorunlara farklı çözümler getirir. Bunu başarmak sadece yaratıcı düşünce ilegüçlüdür. Farklı sektörlerdeki çözümleri bilmeleri ve ele aldıkları sorunlaranasıl adapte olacaklarını düşünmeleri gerekir.