iŞ GELİŞTiRME / GROWTH HACKiNG

iŞ GELiŞTiRME / BÜYÜME KORSANLIĞI / GROWTH HACKiNG

iŞ GELiŞTiRME /  BÜYÜME KORSANLIĞI / GROWTH HACKiNG
GROWTH Hacking Efeler Aydın

Büyüme Hacking Nedir?

Büyüme Hacking, planlanmış bir büyüme stratejisiningeliştirilmesi ve kullanıcıya bir iş modeli getirmeyi planlamasıdır. Bukavramın birkaç yıllık bir geçmişi olmasına rağmen, yıllar önce birçok şirket“Büyüme Stratejisi” adı altında projeler geliştirmiştir.

 

Büyüme Hacking, büyüme bölümüne ilk baktığımızda iki bölümeayrılır. Büyüme ile anlamamız gereken, internet trafiği ve sosyal medyadakitakipçilerin sayısı gibi gerçek büyüme ölçütlerinden bağımsız ve bağımsızolamaz. Büyüme Hacking, Hacking kavramının ikinci kısmı düşündüğünüzden çokfarklı. Özgür kaynakları hacklemek veya hacklemekle ilgilenmiyoruz, ancaktanımlanan sorunlara en etkili ve yenilikçi çözümleri üretmek için standartyöntemler yerine farklı yöntemler kullanıyoruz.

 

Büyüme Hacker Nedir?

Büyüme Hacking'leri ile uğraşan kişilere “Büyüme Hacker'larıdenir. Dijital pazarlama uzmanı olarak, Büyüme Hackerları SEO'da, analitikaraçların ve analitiklerin kullanımında, kullanıcı testlerinde ve sosyal medyaplanlarında ve viral içerikte özel becerilere sahiptir. Büyüme Hacker'laraslında çevrimiçi pazarlamayla ilgileniyor, ancak çevrimiçi pazarlamacılardanfarkı, her türlü konuyu çevrimiçi olarak analiz etmeleri, test etmeleri vesunmaları. SEO, Google Analytics ve diğer analitik araçlar, içerik pazarlaması,A / B testi, viral pazarlama ve sosyal medya pazarlaması Growth Hacking'te ençok kullanılan kavramlardır.

 

Büyüme Hacking, çevrimiçi pazarlamaya kıyasla daha fazlainternet girişimi ile bağlantılıdır, çünkü daha düşük bütçelere ihtiyaç duyar.Büyüme Hacking; Linkendln, Twwitter, Facebook büyük şirketler tarafındankullanılıyor.

 

Büyüme korsanlığı

İnternet gelişiminde bütçe ve sermaye tüketimininsınırlandırılması, Growht Hacking konsepti ile daha düşük bütçelerle büyümeplanlamasına olanak vermektedir. Sadece bugün kullandığımız sosyal medya veveri depolama siteleri değil küçük ölçekli sosyal medya projeleri ve şirketleribu stratejiyi aktif olarak kullanıyor.

 

Büyüme Hacking Nasıl Çalışır?

1- Veri Analizi

Büyüme ile ilgili sorunları bulmak için, hem pazarlamaçabalarınızı hem de web sitenizdeki uygulamadaki kullanıcıların davranışlarınıhassas şekilde ayarlamanız gerekir. Büyüme korsanlarının, dünya çapında popülerolan Google Analytics, Hotjar, Mixpanel ve Kissmetrics gibi araçlara hakimolmaları gerekir.

 

İlk adımda, bu analizler teknik kurumlar tarafındanyapılmalıdır. İkinci aşamada, bu araçlardan gelen veriler okunmalı veyorumlanmalıdır. Verilerin yorumlanmasında hem istatistiksel verilerincelenmeli hem de kullanıcı anketi ve anket gibi istatistiksel olmayan yazılıve sözlü veriler incelenmelidir.

 

2- Teknik Bilgiler

Büyüme süreci, fikirlerin hızlı bir şekilde denenmesi vebaşarısız olan fikirlerin analizi, öğrenilmesini sağlayan ve başarılıolanlardan daha ayrıntılı olarak uygulayarak devam eder. Büyüme Hacker'larınınbu dönemde gerçekleştirilecek büyüme çalışmaları hakkında yüksek düzeyde teknikbilgiye sahip olmaları beklenmektedir.

 

3- Yaratıcı Düşünme

Başarılı Büyüme Hackerları, insanların getirdiği çözümlerdışındaki sorunlara farklı çözümler getirir. Bunu başarmak sadece yaratıcıdüşünce ile güçlüdür. Farklı sektörlerdeki çözümleri bilmeleri ve ele aldıklarısorunlara nasıl adapte olacaklarını düşünmeleri gerekir.

GROWTH Hacking Efeler Aydın

Büyüme korsanlığı

Bu makalenin birden çok sorunu var. Lütfen onu geliştirmeyeyardım et veya bu sorunları tartışma sayfasında tartış. (Bu şablon iletilerininasıl ve ne zaman kaldıracağınızı öğrenin.) Bu makale muhtemelen özgün biraraştırmayı içermektedir. Lütfen iddiaları doğrulayarak ve satır içi alıntılarekleyerek geliştirin. Sadece orijinal araştırmalardan oluşan ifadelerkaldırılmalıdır. (Nisan 2017) (Bu şablon iletisinin nasıl ve ne zamankaldırılacağını öğrenin.) Bu makaleye önemli bir katkıda bulunanın konuylayakın bir bağlantısı olduğu görülüyor. Vikipedi'nin içerik politikalarına,özellikle tarafsız bakış açısına uymak için temizleme yapılması gerekebilir.Lütfen konuşma sayfasında daha fazla tartışın. (Kasım 2018) (Bu şabloniletisinin nasıl ve ne zaman kaldırılacağını öğrenin) Bu makale, bir reklamgibi yazılan içeriği içerir. Lütfen tanıtım içeriğini ve uygunsuz dışbağlantıları kaldırarak ve tarafsız bir bakış açısıyla yazılmış ansiklopedikiçerik ekleyerek geliştirmenize yardımcı olun. (Kasım 2018) (Bu şabloniletisinin nasıl ve ne zaman kaldırılacağını öğrenin) Bu makale, bir Vikipedieditörünün kişisel duygularını belirten veya bir konu hakkında özgün birargüman sunan kişisel bir yansıma, kişisel deneme veya tartışma yazısı gibiyazılmıştır. Lütfen ansiklopedik bir tarzda yeniden yazarak geliştirmenizeyardımcı olun. (Kasım 2018) (Bu şablon iletisinin nasıl ve ne zamankaldırılacağını öğrenin) (Bu şablon iletisinin nasıl ve ne zamankaldırılacağını öğrenin)

Büyüme kesmek, pazarlamaya büyüme odaklı nispeten yeni biralandır. Küçük bütçelerle kısa sürede büyük bir büyümeye ihtiyaç duyan erkenaşamadaki girişimlerle ilgili olarak başladı, ancak o zamandan beri daha büyükşirket şirketlerine de ulaştı. Büyüme kırma stratejilerinin amacı genelliklemümkün olduğunca az harcama yaparken mümkün olduğunca çok sayıda kullanıcı veyamüşteri edinmektir. Büyüme korsanlığı ekibi, özellikle bir işletmenin kullanıcıtabanını oluşturmaya ve ilgilenmeye odaklanan pazarlamacılar, geliştiriciler,mühendisler ve ürün yöneticilerinden oluşur. [1]

 

Tipik büyüme korsanları genellikle geleneksel pazarlamayadaha akıllı, düşük maliyetli alternatifler bulmaya odaklanır; radyo, gazete vetelevizyon gibi daha geleneksel medyadan reklam almak yerine sosyal medya,viral pazarlama veya hedefli reklamcılık [2] kullanmak.

 

Büyüme saldırısı, hedef, ürün / pazar uygunluğu bulma veyapazara yeni bir ürün ya da hizmet sunmanın ilk aşamalarında hızlı bir büyümesağlama olduğunda, başlangıçlarda özellikle yaygındır. [4] Büyüme saldırısı,müşteri kazanımı başına maliyetin düşürülmesine odaklanabilir veya Mason Pelt,SiliconANGLE.com adresindeki 2015 tarihli bir makalede belirtildiği gibi uzunvadeli sürdürülebilirliğe odaklanabilir. "Herhangi bir pazarlamanın amacı,yalnızca bir Kısa vadeli kazanç: Büyüme hack'leri kurşun üretimin yanı sıraoptimizasyonla da ilgilidir .. İşinizin bir kova olduğunu ve potansiyelmüşterilerinizin su olduğunu hayal edin Sızdıran bir kovaya su dökmekistemezsiniz, bu yüzden para israfıdır. Gerçek bir büyüme korsanı, müşteriyielde tutmaya özen gösterirdi.

 

Büyüme hackleme konusunda uzmanlaşmış kişiler, dönüşümoranlarını artırmak ve kullanıcı tabanının hızlı büyümesini sağlamak amacıyladiğer araç ve tekniklerin yanı sıra, ikna edici kopya, e-posta pazarlaması, SEOve viral stratejileri hızla test etmek için çeşitli pazarlama ve ürünyinelemelerini kullanır. Bazıları, büyüme hackini [6] çevrimiçi pazarlamaekosisteminin bir parçası olarak görmektedir, çünkü çoğu durumda büyümekorsanları arama motoru optimizasyonu, web sitesi analitiği, içerik pazarlamasıve A / B testi gibi teknikleri kullanıyorlar. Öte yandan, tüm pazarlamacılarbir büyüme hackerının [7] gerektirdiği tüm veri ve teknik becerilere sahipdeğillerdir, bu nedenle bu alan için ayrı bir ad uygulanabilir.

 

Ürün gelişimi de, büyüme hacker zihniyetinden ağır birşekilde etkilenir. Uzun gelişme döngüleri yerine kullanıcı testi. Büyümebilgisayar korsanları, kullanıcılara tel kafes ve eskizlerle test etmeyebaşlar; Her aşamada fikirleri doğrulamak. Ürün geliştirme rolündeki bir büyümekorsanı, kurumsal kullanılabilirlik laboratuarı yerine bir kafede bir kullanıcıtestine başlayacaktır. [8]

Tarihçe

Sean Ellis, 2010 yılında “büyüme korsanlığı” teriminikullandı. [9] Blog yazısında, bir büyüme hacker'ını "gerçek kuzeyibüyümekte olan bir kişi. Yaptıkları her şey ölçeklenebilir büyüme üzerindekipotansiyel etkisiyle inceliyor" olarak tanımladı. [9] Andrew Chen, terimiblog yazısında daha geniş bir izleyici kitlesine tanıttı “Büyüme Hacker'ı yeniVP Pazarlama” olarak adlandırdı [10] terimini tanımladı ve kısa süreli tatilkiralama platformu Airbnb'nin Craigslist entegrasyonunu örnek olarak kullandı.[11] [12] Büyüme bilgisayar korsanlarının "pazarlamacı ve kodlayıcı melezi"olduğunu ve geleneksel olarak 'Ürünüm için müşterileri nasıl elde ederim?'Sorusunu inceleyen bir yazar olduğunu yazdı. ve A / B testleri, açılışsayfaları, viral faktör, e-posta teslimatı ve Açık Grafik ile cevaplar."[13] [12] 2012 yılında, Aaron Ginn, TechCrunch'ta bir büyüme korsanınıbir" veri, yaratıcılık ve merak anlayışı "olarak tanımladı. “[11][14] Chad Riddersen ve Raymond Fong“ Büyüme Hackingi ”adlı kitapta BüyümeHackerını“ tekil olarak yüksek kaldıraç büyümesine odaklanmış, oldukça beceriklive yaratıcı bir pazarlamacı ”olarak tanımladılar. [15]

 

İkinci yıllık (2013) "Büyüme HackerlarıKonferansı" Gagan Biyani tarafından kurulan San Francisco'da yapıldı. [16]Diğerlerinin yanı sıra LinkedIn, Twitter ve YouTube'dan gelen bilgisayarkorsanlarını da içeriyordu. [16] 2015'te Sean Ellis ve Everette Taylor,büyümeyi kesmeye adanmış en büyük web sitesi topluluğu olan GrowthHackers'ıoluşturdu ve şimdi yıllık GrowthHackers Konferansı'na ev sahipliği yaptı.

 

Yöntemler

Bu para ve tecrübe eksikliği ile mücadele etmek için, büyümekorsanları pazarlamaya inovasyon, ölçeklenebilirlik ve kullanıcıbağlanabilirliği odaklı yaklaşıyor. [17] [18] Ancak, büyüme hack, ürüntasarımını ve ürün etkinliğini pazarlamadan ayırmamaktadır. [19] [20] Büyümebilgisayar korsanları, ürünün edinimine, uçağa binişine, para kazanma, alıkonmave viralliğe sahip ürün potansiyelini ürünün kendisine kazandırır. [21] FastCompany, Twitter'ın "Önerilen Kullanıcılar Listesi" ni örnek olarakkullandı: "Bu Twitter'ın gerçek sırrı: Çok fazla pazarlama yapmak içinaltyapı oluşturmak yerine ürüne pazarlamayı inşa etti." [22] TechCrunch,neredeyse ücretsiz büyüme kesen birkaç hack paylaştı [23], büyüme kesmeninefsanevi pazarlama perisi tozu değil etkili pazarlama olduğunu açıkladı. BüyümeHacking'in daha gelişmiş formlarına odaklanan yeni araçlar (SaaS) ortayaçıktıkça, daha fazla sayıda araç ücretsiz olarak sunulmaktadır. [24]

 

Büyüme saldırısının kalbi, gerçekten önemli olan tek ölçüolarak büyümeye yönelik durmaksızın odaklanmaktır. [25] Mark Zuckerberg,Facebook'u büyütürken bu zihniyete sahipti. [26] Kesin yöntemler şirkettenşirkete ve bir endüstriden diğerine değişmekle birlikte, ortak payda her zamanbüyümedir. Başarılı bir şekilde "saldırıya uğramış" olan şirketlergenellikle doğal olarak kendi işe alım süreçlerinde yerleşik bir viral döngüyesahiptir. [27] Yeni müşteriler genellikle ürün veya hizmetlerini ağlarıaracılığıyla ve ürün veya hizmeti kullanarak, sırasıyla bağlantılarıylapaylaşırlar. Bu farkındalık, kullanım ve paylaşım döngüsü şirket içinkatlanarak büyümeye yol açabilir. [28]

 

Büyüme korsanlığı, “Korsan Huni” metaforuyla (kısaca, yenikullanıcılar 6 aşamalı bir huniden akar - farkındalık, satın alma,etkinleştirme, alıkoyma, gelir, başvuru) gibi kullanıcı edinme süreciniçerçeveler. AAARRR yazım ilk altı harf. Bu süreci hızla optimize etmek,büyümeyi engellemenin temel bir hedefidir, çünkü huninin her aşamasını dahaverimli kılmak, huninin en avantajlı aşamalarında kullanıcı sayısınıartıracaktır. [29]

Twitter, Facebook, Dropbox, Pinterest, YouTube, Groupon,Udemy, Instagram ve Google, marka oluşturmak ve karı iyileştirmek için büyümehackleme teknikleri kullanan ve hala kullanan tüm şirketlerdir. [30]

 

"Büyüme Hacks" Örnekleri

Aşağıdaki örnekler, büyüme kesmeleri olarak adlandırılır vebüyüme kesmenin en bilinen eylemleridir. Çoğu zaman insanlar büyüme hack'lerinisadece bu büyüme hacklerini tekrarlamak olarak görürler, ancak bir kişi'hack'lerin sadece tüm büyüme korsanlarının çalışma biçimini kullanantekrarlanabilir bir büyüme hackleme işleminin sonucu olduğunu bilmelidir [31].Aşağıda en meşhur büyüme hack örneklerinden bazıları:

 

“Büyüme hacklenmesi” nin erken bir örneği, Hotmail’in “PS ILove You” kitabını başkalarının ücretsiz çevrimiçi posta hizmetini almabağlantılarına dahil etmesiydi. [32] Bir başka örnek, Dropbox tarafındanarkadaşlarına yönlendiren kullanıcılara daha fazla depolama olanağı sunmaktı.[32] [33]

Dünya çapındaki çevrimiçi bağımsız konaklama şirketi Airbnb,birleştirme teknolojisi ve yaratıcılıkla yapılan hacklemenin bir örneğidir.Airbnb, Craiglist.org ölçeğini hackleyebileceklerini fark etti ve Airbnb'denotomatik listeleme jeneratörleri "Craigslist'e Gönder" adlı birözellik ekleyerek kendi kullanıcı tabanlarına ve web sitelerinedokunabileceklerini fark etti. Şirketin büyümesi, zekice düşünme ve teknikbilgi birikiminin bir kombinasyonuydu. [34]

Noah Kagan'ın gönderim formunun dört alanı vardı: Ad,E-posta, URL, Gelir. "Gelir" alanını tamamen kaldırmaya karar verdi,yalnızca üç alan bıraktı: Ad, E-posta ve URL. Bu küçük değişiklik, dönüşümoranındaki% 26 oranında bir iyileşme anlamına geliyordu. [35]

Alberta Üniversitesi, Qualaroo'nun sitede 10 saniyeden fazlabir zaman harcayan herkese sorduğunu belirten bir anket kullanarak e-postaabonelerini% 500 arttırdı: “UAlberta haberleriyle ilgileniyor gibisiniz. DailyNews e-postasına üye olmak ister misiniz? ”. [35]

 

Referanslar

^ "B2B Marketing Buzzwords: Growth Hacking Vs. InboundMarketing - MLT Creative". MLT Creative. Retrieved 2016-03-26.

^ Pelt, Mason. "Do You Have a Personal Brand, or aHouse of Cards?". LaunchDFW.com.

^ Biyani, Gagan (May 5, 2013). "Explained: The actualdifference between growth hacking and marketing". The Next Web.

^ Greetje, den Holder. "Here is What Growth Hacking IsNOT". business2community.com. Business 2 Community. Retrieved 19 May 2016.

^ Pelt, Mason. "What is growth hacking?".siliconangel.com. SiliconANGLE.com. Retrieved 2015-11-02.

^ https://neilpatel.com/what-is-growth-hacking/

^ "Growth Hacking Skills 2019: All Essential Skills ForGrowth Hackers". Ward van Gasteren. 2019-05-30. Retrieved 2019-06-17.

^ Pelt, Mason. "Stop overthinking UX and try the coffeeshop test". VentureBeat. Retrieved 2016-05-22.

^ a b Ellis, Sean (June 26, 2010). "Find a GrowthHacker for Your Startup". Startup-Marketing.com.

^ Chen, Andrew (2012). "Growth Hacker is the new growthhackers". andrewchen. Retrieved 29 March 2019.

^ a b Ginn, Aaron (September 2, 2012). "Defining aGrowth Hacker: Three Common Characteristics". TechCrunch.

^ a b Chen, Andrew. "Growth Hacker is the new VPMarketing". AndrewChen.co.

^ Holiday, Ryan (December 17, 2012). "Everything isMarketing: How Growth Hackers Redefine the Game". Fast Company.

^ Ginn, Aaron (n.d.). "What is a growth hacker?".Aginnt.com.

^ Riddersen, Chad; Fong, Raymond (1 January 2017). GrowthHacking: Silicon Valley's Best Kept Secret. USA: Lioncrest Publishing. ISBN978-1619616004.

^ a b Griggs, William (May 10, 2013). "6 importantlessons from this year's Growth Hacker Conference". Venture Beat.

^ Ginn, Aaron (October 21, 2012). "Defining a GrowthHacker: Building Growth Into Your Team". TechCrunch.

^ Ginn, Aaron (October 28, 2012). "Build it and theywon't come: How and why growth hacking came to be". The Next Web.

^ Holiday, Ryan (June 11, 2013). "Here's Some MarketingAdvice: Your Product Is Terrible". Medium.com.

^ Ginn, Aaron (October 20, 2012). "Defining A GrowthHacker: Growth Is Not A Marketing Strategy". TechCrunch.

^ Jarvis, Chase (February 22, 2013). "From Obscurity toInternet Sensation — How Creatives Can Win the PR Game with Ryan Holiday".ChaseJarvis.com.

^ Holiday, Ryan (July 8, 2013). "The Secret ThatDefines Marketing Now". Fast Company.

^ Pelt, Mason. "3 Nearly Free Growth Hacks".TechCrunch. Retrieved 2016-05-18.

^ Taylor-Smith, David. "Growth Hacking tools that thePros use". www.wizardcreativelabs.com. Retrieved 2016-08-07.

^ Ellis, Sean. "Sean Ellis On Growth". medium.com.Medium. Retrieved 16 August 2014.

^ Kagan, Noah. "How My Blog Homepage Redesign IncreasedEmail Signups By 300%". blog.hubspot.com. Hubspot. Retrieved 16 August2014.

^ Chen, Andrew. "What's Your Viral Loop? UnderstandingThe Engine Of Adoption". andrewchen.co. Retrieved 16 August 2014.

^ Ellis, Sean (June 24, 2014). Startup Growth Engines: CaseStudies of How Today's Most Successful Startups Unlock Extraordinary Growth.Sean Ellis and Morgan Brown. Retrieved 16 August 2014.

^ Kiarash, Mansour. "what is growth hacking".

^ Ginn, Aaron (December 8, 2012). "Defining A GrowthHacker: Debunking The 6 Most Common Myths About Growth Hacking".TechCrunch.

^ van Gasteren, Ward (March 12, 2019). "Growth HackingProcess explanation".

^ a b Holiday, Ryan. "Don Draper Is Dead: Why GrowthHack Marketing Is Advertising's Last Hope". BetaBeat.

^ Kehr, Alex (October 13, 2015). Hacking Growth: The ModernMarketing Mindset to Create Fast Growing Companies (First ed.). Wander Press.p. 122. ISBN 1515090019.

^ Needleman, Sarah. "Growth Hacking' Helps StartupsBoost Their Users". The Wall Street Journal.

^ a b "TOP 10 proven growth hacks for 2016 [examples,case studies]". Medium. Retrieved 2016-01-08.